zaterdag 11 augustus 2018

'New town'

Gisteren (dag 19!) was de dag dat we weer terug gingen naar Bangkok. Van de idyllische zee en het strand terug naar de drukke stad. 's Ochtends met de transfer om 8 uur naar het vliegveld van Krabi en daar in 70 minuten met het vliegtuig terug naar de hoofdstad. Allemaal, moet gezegd worden, super geregeld en (zoals we inmiddels in Thailand gewend zijn) op tijd, duidelijk, prima! En inderdaad op het vliegveld van Bangkok opgehaald door de transfer naar Narai Hotel, die we al kennen van de eerste dagen hier in Thailand.

Nog in Ao Nang

En zo ben je dus in 4 uurtjes, 12.15, half Thailand door en terug waar we de trip begonnen. Een hele middag en een dag omdat we pas de volgende dag om 11 uur 's avonds naar het vliegveld moeten voor de vlucht naar Dubai. Wat te doen?!

We willen uiteindelijk graag nog naar 'de new town'. Met de wolkenkrabbers, de malls en de drukte. En dat hebben we geweten. Rond 2 uur 's middags met de skyrail naar het centrum. Mooi systeem waar een kaartje voor ons allen ongeveer neerkomt op 2,5 euro totaal. Wel druk! De skyrail loopt letterlijk boven de straten waar in Bangkok het verkeer meer vaststaat dan rijdt. en vanuit de stations zijn er vervolgens vaak voetpaden naar bijvoorbeeld de malls, ook weer boven de straten, boven het verkeer. Zo loop je dus op je gemak zonder over te steken naar de Mall, in dit geval de Central World Mall. Daar gingen we uit elkaar: de kleinere kinderen lekker spelen (en Ritske die erbij bleef); de dames naar de kledingzaken en ik … ronddolen. In anderhalf uur het gehele winkelcentrum ongeveer gezien van kelder tot de bovenste verdieping. Fascinerend, leuk en druk druk druk!

Loopbrug boven het verkeer

Nog rustig stukje bij skyrail :)

Mall met circelvormig centrum waar je aan de buitenkanten steeds hoger komt met de roltrap

Mooi hangende kunst (Ruben)

Na de mall tijd voor avondeten. Met de skyrail weer terug naar ons hotel (de buurt) en dan lopend het laatste stuk zoeken naar een restaurant. Laura komt Domino's pizza tegen met glutenvrije pizza's en dus eten wij daar. Ritske, Anouk, Roos en Vera eten uiteindelijk in het hotel. Domino's erg koud binnen (airco op hoog hoog nog hoger) maar glutenvrij en pizza voor het eerst in weken dus fantastisch!

's Avonds zijn Anouk en Laura nog een massage gaan doen en nog even wezen rondlopen in de buurt. Als je hier de verkeerde kant op loopt kom je zo in de verkeerde buurt terecht waar je ook hele andere activiteiten kan boeken zeg maar....

Voor mij was het voor het eerst in een paar weken weer hardlopen in de gym. Lekker maar moet wel weer opstarten zeg maar :)

Morgen (Dag 20) nog een tempel bezoeken, nog 1 keer eten bij ons favoriete restaurant Bonita's en dan om 3.30 's nachts vliegen!