donderdag 26 juli 2018

Waar we slapen

Vandaag echt teveel om in 1 blog te stoppen, vandaar even in twee delen. En voordat het korte termijn geheugen het opgeeft begin ik maar bij het laatste stukje: waar we slapen!


Voordat we de foto's zien is het denk ik het mooist om te beschrijven waar ik zit. Voor mij de rivier, achter mij (achter het huis), de rivier. Achterovergeleund op een relax-stoel met een kussentje onder mijn voeten … Links naast mij de river en rechts naast mij het zwembad (is een bak in het terras met daardoor stromend de river). Ik het water onder me door stromen en op de achtergrond de krekels in de jungle. De rivier? De Kwai! We slapen vandaag en morgen ergens in de jungle op een drijvende hotelkamer midden op de rivier. Als een God in Thailand.




Vandaag zijn we ongeveer 130 kilometer naar het westen gereisd en daarna ongeveer een uur naar het noorden, langs de Kwai. Op zo'n 60-80 kilometer naar schatting van de grens met Myanmar. Een klein stukje paradijs op aarde. Je rijdt vanaf de hoofdweg (allang geen snelweg meer) over een klein paadje naar de rivier en komt bij dit hotel aan. Op de rivier naar schatting zo'n 10 huizen waarvan er 2 'honeymoon suite' waar wij dus in zitten. Met een zwembad en een eigen vlonder. Omringd door de jungle en met een schitterend uitzicht. Op het land het hoofdgebouw waar we net werkelijk fantastisch avondeten hebben gehad met goede bediening en een heerlijke sfeer.


Voor het eten had ik nog twee zaken te doen: even zwemmen in dit grappige 'rivierzwembadje' met stroming en met Ruben en even een wandeling maken. Het zwembad is geweldig en morgen gaan we Roos, Vera en Claire er ook in laten zwemmen, we moesten even kijken omdat het er nog wel 'gevaarlijk' uit ziet zo met die stroming en een kooi onder water die je niet kan zien.
De wandeling resulteerde in al diverse hagedissen, vogels en mooie vergezichten. Kan niet wachten op morgen!

'Honeymoon Suite'

Ons huisje van onder de brug genomen

Het grote zwembad: kooi in de rivier

Het zwembad (prive)

Tussen onze twee huizen in is een vervallen brug. De sport (wellicht gaan wij het morgen ook doen) is om je vanaf de brug in het water te laten vallen en dan met de rivier mee te drijven. Ik schat in dat je dan verderop ergens aan de kant kan komen!


Even stiekeme foto, wil de kids en mamma niet storen :)

Het uitzicht vanaf het huis van Ritske en Anouk, stroomopwaarts

Uitzicht richitng Myanmar, tegen de avond vanaf het restaurant

Allemaal stuk voor stuk heerlijk gegeten! Soms is het lastig voor de kinderen, maar speciaal voor ons nieuw frituurvet erin en patatjes en omelet. Voor ons diverse Thaise / Italianse gerechten :)

's avonds terug naar het huis … in het donker



Geen opmerkingen:

Een reactie posten